Wednesday, November 24, 2010

GUANGZHOU 2010 Sukan Asia

GUANGZHOU 2010 Sukan Asia: Chong Wei tewas

Saya peminat sukan badminton sejak dari kecil lagi. Masa sekolah suka main badminton, tetapi TIDAK pernah mewakili sekolah! hehe..tahap pencapaian tidak cukup untuk mewakili sekolah..lalu jadilah penyokong belakang tabir sahaja..

Selepas melihat pemain nombor satu dunia, Lee Chong Wei, meraih pingat perak acara badminton perseorangan lelaki Sukan Asia selepas tewas dalam perlawanan akhir kepada pemain China, Lin Dan.

Lin Dan menang 21-13, 15-21, 21-10.  

Adakah saya kecewa?

Oh tidak.... adat bersukan..biasalah kan... ada menang ada kalah...

kalau semua orang nak menang, siapa pulak yang kalah ye tak?

Jangan lah terlampau taksub sangat sehingga nak bertumbuk bergaduh sebab pasukan/wakil negara kita kalah...

Sangat tidak suka melihat sesetengah penyokong tu sanggup bertumbuk bergaduh sehingga meragut nyawa seseorang...

5 comments:

  1. fanatik sangat la tu... apa la faedah nya.. sokong je la.. jgn la sampai gaduh kan..

    ReplyDelete
  2. Salam ziarah...stuju tak suka dengan penyokong yg over mcm tu huhu

    ReplyDelete
  3. Salam Mulan,
    apa khabo orang Tganu? ada jalan datang KL lagi tak? ...

    haah ya...fanatik lah tu..macam bila kita tengok selepas perlawanan bola sepak kat Eropah atau UK akn...kadang2 takut tgk dia selepas perlawanan, kalau penyokong pasukan yang menang tu, siap mabuk-mabuk minum air syaitan tu... pastu siap vandalism lagik...

    penyokong pasukan yang kalah pulak, akan mula cari gaduh dengan penyokong pasukan yang menang, pecahkan cermin kereta di jalanan etc...

    menakutkan!

    ReplyDelete
  4. Salam Hanis MY,

    terimakasih sudi datang ziarah blog saya...

    memang tak patutkan penyokong yg fanatik sebegitu...

    nnati akak jenguk blog u ya..

    ReplyDelete
  5. Salam akak...wahh bestnyaa dah viva, tahniah! hanis ada lg 1 1/2 tahun insyaAllah. harap sgt2 dapat habis, tension, suka duka semua ada, nanti boleh la berguru dan minta tips dr akak...akak major apa?

    ReplyDelete

Berikan sumbangan terbaik anda! Teruskan menyumbang ke Tabung Aqsa2Gaza Emergency Relief sekarang!!! Akaun Maybank Islamic: 5515 7500 4299 Akaun Bank islam : 12 092 01 003490 4 Kemudian sila maklumkan kepada: admin@aqsasyarif.org.my

Nak Baca Entri Lain? Klik Sini....