Thursday, December 16, 2010

SPM 2010 selesai ! Yahoooo.......

Siapa antara rakan-rakan blogger ni pelajar Tingkatan 5? atau yang ada anak Tingkatan 5? Angkat keyboard cepat!!!

Petang tadi anak ke-3 saya sudah selamat sampai di rumah dari asrama selepas selesai menduduki peperiksaan SPM...
Penuh bonet kereta dengan barang-barang yang di bawa balik.... mana tidaknya... kiranya 7 tahun anak saya bersekolah di situ. Mungkin anda hairan? 7 tahun? 
Anak ke-3 saya masuk Tahfiz 2 tahun + 5 tahun sekolah menengah (akademik) maka jadilah 7 tahun... memang dia kira senior 2 tahun dari rakan2 yang lain... 
 tetapi ALhamdulillah dia juga sudah Al-Hafiz...

Mulai saat ini, bercuti lah dia selama beberapa bulan...
perlu perancangan rapi... hendak buat apa semasa cuti ni? 
Takkan nak duduk makan baring tidur main aje kan...

Mungkin dia nak cari kerja sementara .... seperti anak2 saya yang lain , mereka pernah bekerja sebagai cashier di stesyen minyak Petronas berhampiran rumah saya. Ada yang pernah kerja di restoran ...boleh lah juga buat tambah duit poket mereka sendiri...
di samping simpan duit nak bayar yuran belajar memandu...

bukannya murah nak belajar lesen memandu ni... Rata-rata saya dah survey di sekitar kawasan saya ni yurannya di antara RM700 - RM 900!!
Huh! Mahal tu....itu untuk seorang sahaja...
bayangkan sudah 4 orang anak saya ada lesen memandu! (anda kan semua pandai matematik..darab lah sendiri...)
saya ingat dulu saya belajar dan ambil lesen memandu di USA hanya perlu bayar tak sampai pun USD20 (tukar matawang Malaysia pun tak sampai RM100!)
 tapi bila cakap dengan anak-anak...

mesti dia orang kata,

"Ummi...itu duluuuuuu....... "

Apa-apa pun...saya sangat gembira sekarang, bersyukur ke Hadrat Allah SWT..
kerana rumah saya dari subuh hingga larut malam sentiasa riuh...!!!

6 comments:

  1. Alhamdulillah dah selesai...

    Lepas ni tunggu debar keputusan pulak ye tak kak?

    Bestnya bila semua anak2 di rumah ye kak...

    ReplyDelete
  2. Salam Azzah,

    Habis exam ambil lesen memandu. Bagus kan.Wah... 4 anak Azzah ada lesen memandu. Kalau makan angin dah boleh duduk relax je kan.....

    Anak kakak yg sulung baru 14 tahun. Alahai lamanya nak tunggu dia besar....

    ReplyDelete
  3. Salam Yus,

    ALhamdulillah...sekarang ni tunggu aje lah keputusannya...

    ReplyDelete
  4. Salam KakZakie,

    haah...4 orang dah ada lesen memandu... kalau balik kampung memang saya relaks aje sekarang... yg gilir-gilir drive anak2 dan suami... saya jadi mem besar kat belakang...hehehe

    ReplyDelete
  5. wah3...sonoknya~ relek je kat blakg tuh~..

    ReplyDelete
  6. saya bertugas jaga spm tahun ni...snin depan last paper...tak dapat cuti lagi...huhu

    ReplyDelete

Berikan sumbangan terbaik anda! Teruskan menyumbang ke Tabung Aqsa2Gaza Emergency Relief sekarang!!! Akaun Maybank Islamic: 5515 7500 4299 Akaun Bank islam : 12 092 01 003490 4 Kemudian sila maklumkan kepada: admin@aqsasyarif.org.my

Nak Baca Entri Lain? Klik Sini....