Sunday, December 12, 2010

Bunga Telur?

Hujung tahun, musim cuti sekolah, musim orang kahwin ...setiap hujung minggu ada jemputan kahwin..
Alhamdulillah, kebanyakannya adalah kawan-kawan semasa belajar dahulu, atau kawan anak-anak belajar... bermakna.... kita juga kena bersedia... mana tahu tiba-tiba salah seorang anak akan berkata, " Ummi..abi...saya nak kahwin!" 
Sudah bersediakan kami? 

.................

Malam semalam kami menghadiri kenduri kahwin anak kawan juga di Shah Alam..
besar-besaran juga walaupun anak lelaki...(hurm..selalu orang buat sebelah pihak lelaki tidak lah sehebat kenduri anak perempuan....)
tetapi yang saya tertarik adalah "bunga telur" yang diberi...
sebenarnya bukan telur..tetapi dapat coklat..!!! dan saya rasa lebih praktikal, daripada membeli bunga telur, nak rebus telur lagi (kalau orang Johor..selalu nak telur pindang...alaaa yang warna coklat tu..)...
 Coklat besar tu untuk ummi dan abi, anak-anak remaja dapat Toblerone, kanak-kanak (Hana' dan Zubair) dapat lollipop ...(hehehe..Hana' cakap...alaaaa..Hana nak Toblerone jugak!)
Hurmmm....agak-agak kalau anak saya kahwin nanti saya nak bagi apa ya sebagai "Door Gift"?? (kena tepuk poket, tanya budget...hehehe)

23 comments:

  1. orang berwang boleh la. macam IM cadang bagi telor je. kos tak banyak.mesti habis punya.

    lagipun, ianya klasik!

    ReplyDelete
  2. wowww coklat!!!kaya nye,,kalau fama sapot xpe kot nk bg coklat,,hehe,,

    ReplyDelete
  3. wah bestnye.... Idea bagus ni..

    ReplyDelete
  4. wow!!! tobleron mahal tuh!!..

    salam perkenalan dari MDT juga :)

    ReplyDelete
  5. salam adik junior. follow u too.

    ReplyDelete
  6. assalam..
    wahhh.. mmg berhantu ngan cekelat nih :D

    ReplyDelete
  7. Belgian coklat pun ada, mahal tu!!

    ReplyDelete
  8. Salam Nurazzah;

    menarik ni !

    takut-takut habis dikerjakan oleh anak-anak buah yang comel-comel nanti.

    ReplyDelete
  9. mahal tu bg coklat..telur wpun leceh tp murah. Lalala..

    ReplyDelete
  10. saya suka diberikan yasin atau al-mathurat saja..

    ReplyDelete
  11. erk.. coklat mahal!

    kita kasi manisan2 udah le akak.. mcm sweet je :)

    ReplyDelete
  12. Suka coklat, bestnyer dpt bunga telor coklat. Pernah attend majlis bunga telur diganti dgn limau sebiji. atau muffin seketul, or bauhulu dlm paper bag. COklat ni kayo jo....

    ReplyDelete
  13. mak ai..coklat tue...peberet den

    ReplyDelete
  14. salam azzah,

    bila poket padat macam2 boleh diberi..

    ibu folo juga, tq singgah blog ibu

    ReplyDelete
  15. Azzah,

    Hui... mahal tu coklat! Aduhai... selalu bila pi kenduri dok perhati.. Ya Allah... mahalnya perbelanjaan nak menyediakan semua-semua tuh!

    Sevendrops

    ReplyDelete
  16. Kak Zah. Saya cadangkan coklat - PATCHI. Cuba cari dalam web. Memang sedap, KELAS GITU !

    ReplyDelete
  17. Azzah...akak tak mampu bagi coklat...akak tgh cari2 buahtangan yang simple...murah dan boleh digunakan nanti...

    ReplyDelete
  18. wahh meriah nya.. bagi coklat mahal2 untuk setiap tetamu.. budjet kene lebih nih

    :)

    ReplyDelete
  19. Salam Kak Azzah..mmg bagus gak ganti coklat dari telor kan?klu telur tue ,kdg2 anak2 xbape mkn..trbiar jer TP klu coklat nie..masuk lam kete gerenti habih..tak pon anak2 berebut2..ngee

    ReplyDelete
  20. wah...majlis besar-besaran ni...tgk giftdoor dia pun dah boleh agak..mesti mewahhh....coklat mahal tu. CE mampu bagi gula-gula je kot...ngeee~

    ReplyDelete
  21. Coklat la Azzah.. order ngan cikMIlah...hehehe.Coklat homeade, halal, mampu milik.

    ReplyDelete

Berikan sumbangan terbaik anda! Teruskan menyumbang ke Tabung Aqsa2Gaza Emergency Relief sekarang!!! Akaun Maybank Islamic: 5515 7500 4299 Akaun Bank islam : 12 092 01 003490 4 Kemudian sila maklumkan kepada: admin@aqsasyarif.org.my

Nak Baca Entri Lain? Klik Sini....