Saturday, February 9, 2013

Masa Lapang Sebelum Masa Sibuk

Assalamu'alaikum wrt wbt wahai sahabat di alam maya semua... Lama sudah tidak menulis di sini.  Rindu untuk menulis datang bertamu di hati, tatkala diri sedang sibuk hendak menyediakan juadah buat bakal besan yang akan berkunjung malam ini ...Take a break! kaki ku sakit berdiri lama di dapur... ambil nafas dan pabila keringat sudah kering, akan terus mengambil wudhuk dan solat Asar sebentar lagi.  Selepas itu akan menyambung kembali memasak...

Apa menu malam ini? Aku mengambil keputusan untuk memasak emnu kampung sahaja, Ikan tenggiri masak asam pedas ala Johor, Ikan siakap akan ku masak "steam",  sayur KaiLan ikan masin, sambal belacan dan sedikit ulaman ... dimakan bersama nasi putih ...
ok ..got to go now... nanti saya update lagi selepas tetamu pulang ..

Bye ...

p/s: jari jemari laju sahaja menekan keyboard tatkala diri sangat sibuk ... I think I can manage time more meaningfully when I'm busy... bila banyak masa lapang rasa tak ada apa yang dicapai ... bermalas-malasan ... (alasannnn .... hehe)


4 comments:

  1. wahhhhh siapa tu auntie???senyap2 ye hihihi,,,ni jadi xsabar2 nk tau ni~

    ReplyDelete
    Replies
    1. marYam,
      dah tahu kan? baca entri terkini ...

      Delete
  2. salam azzah..
    selalunya begitu.. bila ada kelapangan tiada idea nak mencatit. bile tengah sibuk bermacam idea datang tapi tak sempat pulak nak mencatit..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Kak Yon,
      Akak apa khabar? senang-senang singgah lah rumah Azzah kak ... begitu lah lumrah alam kan kak ...

      Delete

Berikan sumbangan terbaik anda! Teruskan menyumbang ke Tabung Aqsa2Gaza Emergency Relief sekarang!!! Akaun Maybank Islamic: 5515 7500 4299 Akaun Bank islam : 12 092 01 003490 4 Kemudian sila maklumkan kepada: admin@aqsasyarif.org.my

Nak Baca Entri Lain? Klik Sini....