Sunday, February 10, 2013

Besan dan Menantu

Assalamu'alaikum wrt wbt.  Bercakap mengenai topik ini, membuatkan ku tersedar ! detik-detik masa berlalu terasa begitu cepat... perasaan masih terasa muda seolah-olah 20an ..namun hakikatnya anak-anak sudah semakin membesar, mereka bukan lagi anak-anak kecil yang perlu dimandi dan dipakaikan baju, tidak perlu lagi menyuap mereka makan ... Rupa-rupanya mereka sudah sampai ke fasa kehidupan di mana masing-masing hendak membina keluarga sendiri pula!!! dan rupa-rupa kehidupanku di dunia ini sudah hendak masuk setengah abad!

Semalam kami menerima tetamu dari jauh ... mereka adalah bakal besan dan bakal menantu ku ...
Sewaktu anak ketiga ku Ammar menyatakan hasrat mereka hendak berkunjung, hati menjadi berdebar-debar! hahha..apataknya ... dalam kepala sudah memikirkan apa yang hendak ku jamu... Ialah mereka hendak datang waktu malam, waktu makan, takkan nak hidang hidangan ringan ..sampai waktu makan kena lah jamu makan ye tak? Inilah kali pertama aku hendak menerima kunjungan bakal besan ke rumah ... Alhamdulillah semalam cuti, pagi-pagi sudah ke pasar membeli lauk dan sayur yang hendak di masak ...

Seperti dalam entri yang lepas, aku akhirnya mengambil keputusan untuk memasak menu kampung... orang Johor kan..so asam pedas Johor tak boleh tinggal ... Alhamdulillah akhirnya semua berjalan lancar dan makanan yang ku masak juga hampir habis di makan ...Alhamdulillah, tiada rezeki terbuang ..
Selepas selesai makan ... Sebelum makan tak sempat ambil gambar ...
 tukang ambil gambar pula tak fokus betul2... so, gambar ni blur saja lah...

gambar ni clear sikit, duduk berborak2 selepas makan

Bakal besan...anak mereka juga 8 orang .... tapi bakal menantu ku anak bongsu ...
nampaknya 2 orang bakal menantu ku anak bongsu ..

Bakal menantu

Last sekali appetizer ...sebelum mereka pulang, kami jamu dengan Apple Pie ...fresh from the oven ...

Alhamdulillah ..semoga segala yang dirancang berjalan dengan lancar...

7 comments:

  1. wah.. dh nk timang menantu...tahniah2... :)

    ReplyDelete
  2. Masya Allah... dah nak bermenantu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. zlaa,
      itulah ...ingat diri muda lagik, rupanya dah nak terima menantu ...hehehe

      Delete
  3. wahhhh ammar diam2 berisi rupanya XD heheee auntie lak yg bdebar,,bile jd nya auntie???skali jalan ke nnt?;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. MaRyAm DzuLkifLi,

      ubi sentiasa berisi! hehehe .. mmg lah berdebar, semasa nak gi jumpa ibu bapa Maryam pun berdebar gak ... manalah tahu ..orang tak sudi dgn anak kita...hehehe

      oitt...mana boleh sekali jalan ...Ammar dgn bakal menantu ni baru masu, uni baru first sem ... tunggu at least dah bbrp tahun nanti baru boleh ...

      Delete
    2. mana mungkin ibu abah nak tolak,,,lumrah kehidupan la jap di atas jap di bawah,,,kalo tu pun xleh terima cmne nak "u jump i jump"~ hihiii

      ooo ingatkan nak buat sekali,,,dah promote2 kat cni,,hihi,,,tak dapat la nak jadi bakal mennatu pertama yang rasmikan livingroom biru auntie ~^^~ beberapa tahun lg,,,lega dah melalui tahun2 tu,,,semoga semuanya dipermudahkan dan berjalan lancar~auntie mrym balik lg 2minggu!!!

      Delete

Berikan sumbangan terbaik anda! Teruskan menyumbang ke Tabung Aqsa2Gaza Emergency Relief sekarang!!! Akaun Maybank Islamic: 5515 7500 4299 Akaun Bank islam : 12 092 01 003490 4 Kemudian sila maklumkan kepada: admin@aqsasyarif.org.my

Nak Baca Entri Lain? Klik Sini....