Saturday, November 3, 2012

Pemanggang Ajaib

Kehidupan sebagai seorang wanita berkerjaya tanpa pembantu rumah  sangt-sangat memerlukan peralatan yang dapat membantu memudahkan dan memendekkan masa memasak. 
Sudah beberapa kali membaca di blog-blog rakan-rakan blogger mengenai pemanggang ajaib ini, apatah lagi apabila chef blogger masakan yang terkenal Cik Mat Gebu juga ada menwar-warkan mengenai pemanggang ajaib ini di blog beliau ..begitu juga dengan rakan-rakan fb ..
Alhamdulillah baru-baru ini sahabat lama saya di mana beliau juga rakan blogger telah message saya dan bertanyakan samada saya hendak membeli pemanggang ajaib ini dengan harga dealer... Alhamdulillah rezeki di depan mata, harga murah dan saya juga tidak perlu mencari ke sana ke mari, sahabat saya akan hantar terus ke depan rumah TANPA caj penghantaran! Terus saya order 2 ...satu untuk saya dan satu lagi untuk sesiapa sahaja yang memerlukannya, niat di hati samada hendak beri kepada emak ? atau hendak jual dengan kakak? atau nak simpan nanti boleh boleh hadiah anak dara nak kahwin? Hurmmm ..sangat jauh melayang pemikiran saya ... namun itu adalah bagus kan? memandang jauh ke hadapan ..
 Pemanggang Ajaib cap IKAN..
Sehingga hari ini belum berkesempatan lagi nak membakar ikan dalam pemanggang ajaib ini...hajat hati hendak membakar ikan Pari nak cicah dengan air asam dan sambal kicap ...tapi dek kesibukan masa, belum sempat nak ke pasar membeli ikan nak bakar ...
Insyaallah suatu hari nanti bila dah bakar saya akan ambil gambar dan pos di sini...

9 comments:

  1. as salam..beh nya dah dapat pemanggang tuu... azu nie duk verangan jer lagi... t wat review eehhh

    ReplyDelete
  2. Azu, InsyaAllah suatu hari nanti bila dah beli ikan dan bakar, akak snap gambar dan buat review...

    ReplyDelete
  3. atok dah ade dh..mak bg atok..hehe

    ReplyDelete
  4. Faizah, ok..no problem ...:-)

    so boleh lah mak uda simpan ...

    tapikan ...tak pernah nampak atok pakai pun...???

    ReplyDelete
  5. kakak ipar kasi masa raya aritu.. alhamdulillah sangat suka lompat tinggi2.. sangat senang & cepat.. utk yg malas mcm saya ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. m.u.l.a.n., haah..akak baca kat blog mulan lah ...mmg tahu mulan rajin masak ... nanti masakkan akak masakan vietnam ya ...

      Delete
  6. masa belum ada..akk yeye nak beli. dah beli pakai 2x tersepuk dlm lemari..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Yon...hehe..selalunya macam tulah ...tapi rasanya mmg handy kan ..kalau nak buat pais ikan pun mungkin senang nak bakar...nanti nak try lah ..

      Delete

Berikan sumbangan terbaik anda! Teruskan menyumbang ke Tabung Aqsa2Gaza Emergency Relief sekarang!!! Akaun Maybank Islamic: 5515 7500 4299 Akaun Bank islam : 12 092 01 003490 4 Kemudian sila maklumkan kepada: admin@aqsasyarif.org.my

Nak Baca Entri Lain? Klik Sini....