Friday, August 1, 2008

31st July 2008 Happy Birthday Darling ..........

31st July 2008 Happy Birthday Darling ..........

I still want to wish my dearest hubby a very happy 4*th birthday today, even thou' I knew that he's not the type who likes to celebrate birthdays...that is his stand since I got married to him 22 years ago... for my hubby, every single day is a birthday, its not that just one day in a year we should celebrate... but every day..... every moment....every second..... should remind us back to our Great Creator, Allah SWT......and every second that ticks, it will brings us nearer and nearer to our destiny...why we were created and why we are here in this world....

Di atas Jabal Rahmah, di Padang Arafah, tempat pertemuan semula Adam dan Hawa
selepas terkeluar dari Syurga....

That's why today, I actually forgot about it until i came back late in the evening from work... my youngest daughter, Hana said to me... "Ummi ... hari ni kan hari jadi Abi... ummi tak ingat ke? "
hehehe.yes..I was totally forgot about it... (hurm... so many things on my mind lately...) Ni belum lagi jadi pemimpin negara...!!! ... baru sahaja jadi TPM merangkap Menteri Kewangan merangkap Menteri Kebajikan merangkap Menteri Dalam negeri merangkap Menteri Pendidikan ...etc etc.. kat rumahtangga !!!

So, no cakes no etc.... Just a very ........ KISS to my darling......
I Love You Very Much for the Sake of Allah ...Thanks for Everything.....

Khas untuk mu Sayang
CINTA BUKAN DI MATA

Akan tiba masanya
Bila isteri "senang' di hati tapi "kurang" di mata

Maklumlah sudah berderet manusia ber"bin" dan ber"binti"kan diri
kehamilan mengikis keterampilan badan
proses melahirkan mengurangkan
darjah keanggunan
bukan sedikit urat-urat seni yang putus saat bersalin
Usia meningkat, Kecantikan tergugat


Dulu yang kita lihat mulus,
kini beransur pupus
Betis, tidak lagi bunting padi
Pipi, bukan lagi pauh dilayang
Apakah dengan itu akan berkurang CINTA kita?

Cinta di mata, bertapak di "body"
tapi jika cinta tetap kekal lagi bertambah
ertinya cinta kita di hati, berpasak di budi
Itulah CINTA SEJATI
(nukilan: Pahrol Md Juoi)

1985.....This is the first picture of my hubby that I got from him!!
Still keep it in my purse until now....!
(shhh!...masa tu I suka tgk scenery pokok kat belakang yg dah gugur semua daun semasa Fall...
bukannya suka tengok orangnya..! buat-buat jual mahal...konon...hehehe)


now...dah semakin matang lah kan... not a single white hair on his head!!!
Jealous...jealous...!! tetapi dahi dah semakin "jendul"!!

6 comments:

  1. selamat hari lahir buat 'abi' ya...

    ReplyDelete
  2. entah kenapa sedih dan bergenang pulak air mata bila baca entry ni...semoga dipanjangkan umur dalam keimanan dan kekal bahagia...

    ReplyDelete
  3. mama ranggie,
    terimakasih bagi pihak....

    ReplyDelete
  4. ummu asiah,
    alamak...jangan lah sedih...
    kalau you bergenang airmata... air dah tersedu-sedu ...

    InsyaAllah ...doakan agar kami kekal bahagia hingga ke akhirnya...Amin..

    ReplyDelete
  5. kak long @ asma'

    as usual... abi buat tak tau aje bday dia...

    ReplyDelete

Berikan sumbangan terbaik anda! Teruskan menyumbang ke Tabung Aqsa2Gaza Emergency Relief sekarang!!! Akaun Maybank Islamic: 5515 7500 4299 Akaun Bank islam : 12 092 01 003490 4 Kemudian sila maklumkan kepada: admin@aqsasyarif.org.my

Nak Baca Entri Lain? Klik Sini....