Saturday, May 24, 2008

101 Malaysian Anecdotes

101 Malaysian Anecdotes

Semalam menerima sebuah lagi buku dari sahabat blogger. Sebenarnya tidak menyangka bahawa dia adalah seorang penulis. Ini adalah buku kedua beliau. Sebenarnya saya telah pun membaca buku pertama beliau beberapa tahun dulu tanpa menyedari bahawa beliau ialah penulis buku tersebut. Buku pertama beliau bertajuk "Cowrie Emas" ....

Walaubagamanapun saya tidak dapat memberitahu siapakah blogger tersebut kerana menghormati pendirian beliau yang mahu kekal anonymous. Oleh itu dengan hampanya saya tidak lah dapat upload gambar beliau di sini.

Berikut adalah review dari Puan Adibah Amin (the award winning Asian Journalist) yang terkenal itu untuk buku tersebut:

This charming collection of Malaysian anacdotes covers a wide variety of topics. The author's legal and corporate experience, though not highlighted. adds a wry touch of worldly wisdom to her portrayal of places and people in the multi-faceted country she loves..... rural and urban, rich and poor, simple and sophisticated, traditional and modern, past and present with glimpses of the future. There are also encounters at home and abroad with people of other countries, creating responses that are surprising, amusing as well as thought-provoking.

The reader will find this book a candid and cheerful companion.

Adibah Amin

10 comments:

  1. bace name author tuh cam pnah dnga jek....skalik tgk tajok buku "cowrie emas"haaah konfem tau da sape..kui3...wah2 mak kak elly pon ade blog ke?

    ReplyDelete
  2. kak long....sshhhh! dia tak kasi bagi tau sape...

    haah...mula2 tu dah baca blog dia byk kali..jadi silent reader... lepas beberapa kali baca baru realize rupanya pernah jumpa dan pernah pergi rumah dia pun...hehehe...

    ReplyDelete
  3. Kenangan yang tidak dapat dilupakan bila mendapat hadiah sebuah buku. Jomlah sertai peraduan AKU dan BUKUKU.

    ReplyDelete
  4. Salam hormat buat Puan.

    Alhamdulillah, dapat rezeki sebuah buku. InsyaAllah rezeki Puan akan bertambah. AMIN.

    Sudah lama tidak mendengar nama - Puan Adibah Amin.

    ReplyDelete
  5. hehehehe..susah nak dapat tu buku yang dah siap signed!

    happy reading kak azzah!

    ReplyDelete
  6. alaf21fc,
    InsyaAllah akan saya usahakan utk memasuki peraduan tersebut...
    apa hadiahnya ya?..


    abang long,
    saya juga mendoakan agar rezeki abanglong akan bertambah...jangan lupa memohon kpd Allah SWT dan jangan putus asa. Lakukan solat sunat Dhuah setiap hari...

    ReplyDelete
  7. OndeOnde,
    dengar khabar nak pindah ke Shah Alam ke?
    saya mendoakan agar business OO akan terus berkembang subur dan juga mendapat Rahmat dan Hidayah dalam pekerjaan baru OO.

    ReplyDelete
  8. Nampaknya lepas ni saya kena beli buku ni..beberapa kali dah tengok di kedai buku tapi tak beli pun. Dah ada a few books yg saya beli hasil dari recommendation from blog k azah and others. Now nk cuba baca novel Manikam Kalbu Faisal Tehrani. Anas anak saya mmg peminat setia..saya pula tk pernah brminat nak baca novel sprt tu, tapi kali ni beria dia suruh saya baca.

    ReplyDelete
  9. ummu asiah,
    beli jangan tak beli...kalau beli terus dari authornya dpt diskaun lagi, anyway rasanya boleh dpt diskaun dari blog OndeOnde...dia ada buat business sewa-beli buku...

    ReplyDelete
  10. Terima kasih atas doa kak Azzah tu. Hasrat pindah tu memang dah lama, tengoklah kalau Allah izinkan kami pindah dan dipermudahkan pula urusan yang berkaitan dengannya, insya-Allah..

    Ummu Asiah, kalau berminat ada lagi 3 buah buku tu..discount special :)

    ReplyDelete

Berikan sumbangan terbaik anda! Teruskan menyumbang ke Tabung Aqsa2Gaza Emergency Relief sekarang!!! Akaun Maybank Islamic: 5515 7500 4299 Akaun Bank islam : 12 092 01 003490 4 Kemudian sila maklumkan kepada: admin@aqsasyarif.org.my

Nak Baca Entri Lain? Klik Sini....