Thursday, November 1, 2007

pb - 35

pB - 35
29 Oktober 2007

Pada pagi hari Isnin yang lalu, saya sms pB.
"pB hari ni kerja ke? jom akak belanja di restoran Azira Beriyani"
pB pun balas, "yae, yae, nak, nak. Nasib baik tak pose ari ni.."

kami pun berjanji akan jumpa di sana pukul 12:30 thr nanti.

Sebelum pergi, singgah di rumah ambil anak kecil ku Hana untuk temankan berjumpa pB. Sebenarnya saja nak belanja pB makan sempena hari lahirnya yang ke-35.
hurm...mudanya lagi...hehehe..

Kami sampai terlebih dahulu, tapi alamak.... restoren Azira Beriyani tutup! hurm... nampak gayanya makan kat restoren Azira aje lah.... sambil tunggu pB, aku pun mengambil makanan utk Hana. Hana nak makan ayam tom yam. Sambil suapkan Hana, tetiba dpt msg, dari pB... rupa2 nya dia dah sampai... so, terus lambai dia dan suruh duduk sama dan order apa saja makanan yg dia nak makan. pB order Nasi Ayam, aku pula teringin nak makan pecal, Jadi ambil nasi sikit + pecal + tempe goreng.

Sambil tu berborak lah kami, tapi si Hana ni yang terlebih peramah betul2 jealous dgn ummi dia nak berborak dgn pb. Setiap kali ummi nak cakap, dia pun nak cakap jugak! kalau tak layan dia, marah pulak... hurm... takpe lah pB ya...nanti lain kali kita jumpa lagi.....

SELAMAT HARI LAHIR KE - 35!

2 comments:

  1. Happy Birthday PB. Mmm... teringat pecal di Azira. Tapi, I lebih suka makan kat Hartini, utk jelawat tempoyaknya. Sedap. Macam-macam lauk pulak tu. Kadang-kadang ada tapai.. Tapi, agak mahal. Sepinggan nasi makan tghari kadang-kadang sampai RM 6.00 tak termasuk air. Mahalnya..

    ReplyDelete
  2. Selamat Hari Jadi PB. Kerap jugak Kak Azzah jumpa dia kan?

    ReplyDelete

Berikan sumbangan terbaik anda! Teruskan menyumbang ke Tabung Aqsa2Gaza Emergency Relief sekarang!!! Akaun Maybank Islamic: 5515 7500 4299 Akaun Bank islam : 12 092 01 003490 4 Kemudian sila maklumkan kepada: admin@aqsasyarif.org.my

Nak Baca Entri Lain? Klik Sini....