Sunday, March 31, 2013

Daerah Lestari Bandar Bestari

Daerah Lestari Bandar Bestari

Lawatan pada 27hb Mac 2013 ke DAERAH LESTARI BANDAR BESTARI, Kampus PFI Jasin, Melaka. 

Inilah kampus baru untuk pelajar-pelajar FSKM dan Fak Perladangan (Agrotek) di Jasin, Melaka.

Lawatan tapak yang dilakukan minggu lepas menyaksikan hampir ~80% (menurut pihak kontraktor) sudah siap... tinggal 129 hari lagi (pada hari Rabu 27hb Mac 2013) (jika ditolak sehingga ke hari ini tinggal 124 hari lagi) countdown sehingga ke hari penyerahan ke UiTM pada 18 Julai 2013.
countdown!
Perbincangan dengan pihak kontraktor
Pemandangan dari pintu hadapan
Peta keseluruhan tapak (berwarna hijau)
 Inilah gambar Fakulti

Sains Komputer & Matematik di site office
Tadika juga disediakan ..(jadi staf yang mempunyai anak kecil jangan risau..sudah ada tempat penjagaan anak-anak)
Asrama / Kolej bagi para pelajar
Bangunan Perpustakaan yang sangat besar

Bangunan FSKM yg terletak bersebelahan Perpustakaan ...(senang lah pelajar dan pensyarah hendak pergi library, jalan kaki sebelah bangunan sahaja)
Akan terdapat 12 buah makmal komputer semuanya, 4 buah makmal di setiap aras ...
Ada gaya Engineer tak? nak pergi site kena pakai topi keselamatan dan kasut boot..!
 Berat ya amat boot tu!!Dah lah besar ... Jalan dah macam robot aja ...sebab takut semasa jalan boot tu tertanggal ! hehe
 Our Deputy Dean pun dah ada gaya Engineer !
Kawasan ini adalah penempatan bilik-bilik pensyarah ...
Pemandangan fakulti dari bhgn dalam ...bangunan ini berbentuk U

Ini adalah bangunan yang menmpatkan bilik-bilik kuliah ... terdapat 16 bilik kuliah, 8 bilik tutorial, 1 audiotorium, 3 Dewan Kuliah ...dan ...hurmm..terlupa pula apa lagi ..tapi yg pasti bangunan ini ada lif!
Juga terletak berdekatan dgn bangunan FSKM ...

Akhirnya hari sudah hampir petang, kami pun berundur diri kerana perjalanan balik ke Shah ALam juga akan mengambil masa beberapa jam..Semoga apa yang dirancangkan akan memberi kebaikan dan menafaat kpd semua orang yang terlibat ...
Ya Allah Ya Tuhanku, Engkau berilah jalan Kemudahan bagi mereka terutamanya adik-adik pimpinan ku atau sesiapa sahaja yang akan menduduki Daerah Lestari Bandar Bestari ini...Ameen. 

No comments:

Post a Comment

Berikan sumbangan terbaik anda! Teruskan menyumbang ke Tabung Aqsa2Gaza Emergency Relief sekarang!!! Akaun Maybank Islamic: 5515 7500 4299 Akaun Bank islam : 12 092 01 003490 4 Kemudian sila maklumkan kepada: admin@aqsasyarif.org.my

Nak Baca Entri Lain? Klik Sini....