Tuesday, July 12, 2011

Surat

Tengahari menalipon ke bahagian pengajian siswazah, bertanya mengenai surat pengesahan senat yang sepatutnya sudah diterima.  Mesyuarat senat bulan Mei 2011 telah mengesahkan saya tamat belajar dan menganugerahkan saya Ijazah Doktor Falsafah Sains. Alahamdulillah petang tadi jam 4ptg saya ke pejabat IPSIS di Intekma Resort...Ya Allah! Syukur syukur syukur Alhamdulillah...!!! 
Surat pengesahan Senat yang dinanti2 kan ....Alhamdulillah

 Suatu penantian yang cukup lama ...sehingga kadang kala emosi saya berubah-rubah ....

Alhamdulillah...satu perjalanan yang sungguh panjang dan berliku... boleh dikatakan saya ada lah orang kedua di fakulti ini yang menuntut dalan suatu jangka masa yang lama...boleh di katakan sangattttt lama..... ini adalah sangat berbeza dengan jangkamasa yang saya ambil ketika menuntut sarjanaMuda dan Sarjana digabungkan bersama!!! 

Mungkin ada mesej yang Allah hendak sampaikan kepada diri ini... suatu waktu dahulu saya sangat berbangga kerana dapat menghabiskan program sarjanaMuda kurang dari 4 tahun...lebih tepat dalam 3 1/2 tahun sahaja..kemudian menyambung diperingkat sarjana juga dihabiskan dalam masa kurang dari 2 tahun...senang cerita kurang dari 6 tahun saya telah mendapat 2 sijil ...Sarjana Muda dan Sarjana...(tidak termasuk 2 lagi sijil iaitu Sijil Kahwin dan Sijil Beranak!!! hahaha)

Namun itu tidak terjadi ketika saya menyambung pengajian di peringkat Phd.... perancangan awal ...saya katakan kepada diri ini..paling cepat 3 tahun dan paling lambat 4 tahun! itu plan saya...tetapi plan Allah lain pula...memang benar Allah lah sebaik-baik Perancang....kita hanya merancang tetapi Allah yang menentukan..semuanya sudah tertulis di Lauh Mahfuz...Sesungguhnya ada hikmah disebalik semua ini...banyak perkara yang berlaku menyedarkan saya..bahawa semua ini adalah milik Allah...semuanya dalam perancangan Allah...

10 comments:

  1. tahniah kak azzah ...


    susah dah lah kita nak jumpa jumpa lepas nie

    ReplyDelete
  2. tahniah kak azzah...opps...dr azzah...boleh tempah baju konvo dah ni kak...:D doakan saya ye....

    ReplyDelete
  3. pB...ImsyaAllah boleh aje kalau nak jumpa...pB kat Putrajaya ke Cyberjaya?

    ReplyDelete
  4. EpelHijau....terimakasih....IA your turn will come soon...dah ada tarikh VIVA ke?

    ReplyDelete
  5. akakkkk.....belum submit pun lagi... :((((

    ReplyDelete
  6. tahniah kak doktor!!! sesungguhnya apa yang Allah plan tentu itulah yang lebih baik (hugs)

    p/s: tak mau ka melawat kami lagi? hehehehe

    ReplyDelete
  7. Mabruk Pn Azah.Sanagt bahagia dengar berita in.

    ReplyDelete
  8. tahniah buat kamu..apa yang kamu inginkan telah tercapai..alhamdulliah. tak sabar nak baca N3 gi ke Jordan

    ReplyDelete
  9. TAHNIAH !

    Nurazzah8. Hehehehehehe

    Nak panggil apa ya sekarang ? :)

    ReplyDelete

Berikan sumbangan terbaik anda! Teruskan menyumbang ke Tabung Aqsa2Gaza Emergency Relief sekarang!!! Akaun Maybank Islamic: 5515 7500 4299 Akaun Bank islam : 12 092 01 003490 4 Kemudian sila maklumkan kepada: admin@aqsasyarif.org.my

Nak Baca Entri Lain? Klik Sini....