Thursday, July 14, 2011

Roti+timun+tomato+cheese+zaitun

Allah itu Maha Kaya dan Maha Mengetahui...
setipa kejadianNya ada hikmah dan sebab musababnya...
peluang yang saya perolehi baru-baru ini untuk berkunjung ke Kota Konstantinopole...suatu perkara yang saya perhatikan.  Timun dan tomato serta buah zaitun adalah menu utama di sini. Sarapan, lunch atau dinner...apa sahaja mesti ada semua ini, hirisan tomato dan timun, buah zaitun dan cheese...
Inilah sarapan kami setiap hari di Istanbul, Turkey.

7 comments:

  1. mesti sihat kan hari hari makan macam ni..

    ReplyDelete
  2. bagus makanan itu utk kesihatan.. tapi selera melayu saya tetap nak cari nasi lemak atau lempeng !

    ReplyDelete
  3. Rasanya orang Turki perlu merasa DADIH kami ... hahahaha

    ReplyDelete
  4. @xIM,
    Ya ya...mesti sihat sebab tak ada banyak kolesterol...tapi Alhamdulillah tekak akak boleh menerima makanan sebegitu, mungkin sebab akak suka makan sayur dan ulam-ulaman.

    ReplyDelete
  5. Al-Lavenderi, memang klau boleh nak makan nasi lemak dan roti canai..t.tapi apakan daya..mmg tak berjumpa makanan sebegitu...semua tempat sama sahaja..yang ada roti Perancis tu..yg macam dalam bakul tu... ada restoran yg ada menu nasi, tapi nasi dia tak sama mcam nasi di Malaysia.....harga pun lebih mahal ..baik saya makan roti aja pun tak apa lah...

    ReplyDelete
  6. Abang Long,
    kalau boleh pasarkan dan jual di sana memang bagus...

    Kak Azzah

    ReplyDelete

Berikan sumbangan terbaik anda! Teruskan menyumbang ke Tabung Aqsa2Gaza Emergency Relief sekarang!!! Akaun Maybank Islamic: 5515 7500 4299 Akaun Bank islam : 12 092 01 003490 4 Kemudian sila maklumkan kepada: admin@aqsasyarif.org.my

Nak Baca Entri Lain? Klik Sini....