Showing posts with label sekolah. Show all posts
Showing posts with label sekolah. Show all posts

Wednesday, February 9, 2011

Tiada Pilihan?

Dalam kehidupan ini kita selalu perlu membuat pilihan. Kadang-kala kita perlu memilih dari dua atau lebih pilihan...namun ada juga kita TIADA pilihan... apatah lagi jika keputusan segera perlu dibuat...lalu kita seakan terpaksa menerima pilihan tersebut, walaupun pilihan yang diberi tidak menepati citarasa atau pun kehendak kita...
Saya telah membuat keputusan untuk menghantar anak saya ke sebuah sek berasrama agama seperti yang telah ditawarkan... walaupun saya cuba meyakinkan anak saya bahawa segala-galanya akan menjadi baik , namun di hati kecil saya sendiri saya meragui nya..kerana anak saya tiada pilihan lain melainkan untuk memasuki aliran yang diberi...saya tahu bahawa dia tidak menyukai beberapa subjek yang perlu diambil dalam aliran tersebut. 
Adakah saya kejam kerana memaksa beliau? Hurmmm...saya rasa saya akan memberi peluang kepada beliau sehingga hujung minggu ini, sekiranya dia masih tidak suka dan tidak dapat menghayati subjek yang dipelajari, kemungkinan saya akan membiarkan beliau kembali ke sekolah lamanya, di mana beliau dapat mempelajari subjek yang digemari beliau...


Saturday, January 22, 2011

Hari pertama ke sekolah

Hari pertama Zubair ke sekolah selepas kemalangan. 
Alhamdulillah, walaupun ingatan Zubair belum pulih 100% tapi dia sudah bersemangat hendak ke sekolah. 
Dia kata nak jumpa kawan-kawan. 
Mungkin dia rasa bosan duduk baring saja di rumah...
tetapi nampak dia sangat gembira apabila hendak kek sekolah..
ALhamdulillah syukur .. 

Saturday, January 3, 2009

Hari Orientasi Darjah 1

Hari ini pagi-pagi lagi Hana' dah bangun dan bersiap-siap dengan pakaian lengkap seragam sekolah. Hari ini juga adalah hari Orientasi bagi pelajar yang akan memasuki darjah 1 di Sek Ren Islam Hira', Klang.

Kain sekolah baru siap ku jahit pagi tadi! ..Saiz badan Hana yang kecil menyebabkan dia tidak muat baju saiz paling kecil yang dijual di kedai sekolah!!! ...terpaksa lah ummi jahit sendiri...

Pengalaman bersekolah yang pertama bagi anak bongsu ku....
Apabila di tanya, "Seronok tak?"
Hana jawab, "Seronok!!!... nanti hari Isnin minggu depan cikgu suruh datang sekolah lagi....tapi tak payah bawak buku lagi...nanti cikgu bagi jadual baru bawak buku"

wah...wah...wah...dah bersemangat nak belajar...
Pelajar Lelaki
Pelajar Perempuan (Hana' yang ke-5 dari hadapan)


psstttt.... ini rahsia Hana....dia kata dia nak belajar rajin2 nak dapat nombor satu bila periksa nanti....Alhamdulillah.....
Berikan sumbangan terbaik anda! Teruskan menyumbang ke Tabung Aqsa2Gaza Emergency Relief sekarang!!! Akaun Maybank Islamic: 5515 7500 4299 Akaun Bank islam : 12 092 01 003490 4 Kemudian sila maklumkan kepada: admin@aqsasyarif.org.my

Nak Baca Entri Lain? Klik Sini....