Showing posts with label chocolate. Show all posts
Showing posts with label chocolate. Show all posts

Sunday, December 12, 2010

Bunga Telur?

Hujung tahun, musim cuti sekolah, musim orang kahwin ...setiap hujung minggu ada jemputan kahwin..
Alhamdulillah, kebanyakannya adalah kawan-kawan semasa belajar dahulu, atau kawan anak-anak belajar... bermakna.... kita juga kena bersedia... mana tahu tiba-tiba salah seorang anak akan berkata, " Ummi..abi...saya nak kahwin!" 
Sudah bersediakan kami? 

.................

Malam semalam kami menghadiri kenduri kahwin anak kawan juga di Shah Alam..
besar-besaran juga walaupun anak lelaki...(hurm..selalu orang buat sebelah pihak lelaki tidak lah sehebat kenduri anak perempuan....)
tetapi yang saya tertarik adalah "bunga telur" yang diberi...
sebenarnya bukan telur..tetapi dapat coklat..!!! dan saya rasa lebih praktikal, daripada membeli bunga telur, nak rebus telur lagi (kalau orang Johor..selalu nak telur pindang...alaaa yang warna coklat tu..)...
 Coklat besar tu untuk ummi dan abi, anak-anak remaja dapat Toblerone, kanak-kanak (Hana' dan Zubair) dapat lollipop ...(hehehe..Hana' cakap...alaaaa..Hana nak Toblerone jugak!)
Hurmmm....agak-agak kalau anak saya kahwin nanti saya nak bagi apa ya sebagai "Door Gift"?? (kena tepuk poket, tanya budget...hehehe)
Berikan sumbangan terbaik anda! Teruskan menyumbang ke Tabung Aqsa2Gaza Emergency Relief sekarang!!! Akaun Maybank Islamic: 5515 7500 4299 Akaun Bank islam : 12 092 01 003490 4 Kemudian sila maklumkan kepada: admin@aqsasyarif.org.my

Nak Baca Entri Lain? Klik Sini....