Tuesday, January 11, 2011

Al-Fatihah

Semoga roh emak saudara saya (kakak kepada emak saya) tenang dan abadi di sana... dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang soleh...

Amin.
buat Allahyarhamah Mak Leng

Sunday, January 9, 2011

Jalan keTaman Tasik

 Tengahari tadi Zubair kelihatan resah, dia selalu cakap, "Ummi, adek tak tahu nak buat apa lah...boring lah ummi" Keadaannya masih lagi belum recover 100%. 
Masih ingat-ingat lupa...dan dia tidak boleh menumpukan perhatian kepada sesuatu perkara dalam waktu yang lama... sekejap aja tengok TV dah cakap, "Adek penat lah ummi", begitu juga apabila dia cuba bermain game komputer.  Apatah lagi jika membaca buku-buku novel sejarah Islam yang sebelum ini sangat suka dibaca.  Sekejap aja dah cakap rasa penat... 

Lalu ummi pun tanya, "Zubair nak jalan2 kat Tasik tak?..kita tengok ikan kat Akurium?" 
Zubair jawab, "Apa-apa ajelah ummi.."  Lalu ummi pun ajak Abg Ammar dan Hana' teman ummi bawa Zubair ke Taman tasik Shah Alam.
Dalam perjalanan tu kami singgah beli makanan dan minuman sikit untuk Zubair.


 Sedapnya McFlurry Oreo!

 "Adek..senyum dek..Ummi nak ambik gambar"
 Selepas makan dan minum , sekejap aja Zubair dah cakap.."Adek penatlah ummi, nak tidur"
Selepas tidur, terus balik, nak ajak pergi Akuarium tengok ikan pun dia dah tak mahu sebab dah penat katanya.
InsyaAllah, semoga cepat sembuh anak ku...

Friday, January 7, 2011

I Miss Your Smile!

 Dengan kawan-kawan rapat semasa Hari Raya Puasa
 Di Mesjid Sultan Zainal Abidin @ Mesjid Besi di PutraJaya
 PutraJaya
 Zubair seorang anak yang suka membaca, sambil menunggu pesanan makanan pun sempat baca buku lagi
Ummi rindukan senyuman Zubair itu!
Berikan sumbangan terbaik anda! Teruskan menyumbang ke Tabung Aqsa2Gaza Emergency Relief sekarang!!! Akaun Maybank Islamic: 5515 7500 4299 Akaun Bank islam : 12 092 01 003490 4 Kemudian sila maklumkan kepada: admin@aqsasyarif.org.my

Nak Baca Entri Lain? Klik Sini....