Kali ini , tema nya adalah "The Garden"
Ikutlah resmi padi, semakin berisi semakin tunduk ke bumi! "Maka nikmat Tuhan Kamu yang manakah yang kamu dustakan?" Ar-Rahman
Wednesday, November 7, 2007
Nuh's Ark Graduation Day
Ahad lepas 4hb Nov 2007, tadika Nuh's Ark telah mengadakan "Graduation Day" utk anak2 6 tahun. Anak2 yg lain (3,4,5 tahun) juga terlibat sama mengadakan persembahan pada hari tersebut...
Kali ini , tema nya adalah "The Garden"

Kali ini , tema nya adalah "The Garden"
Saturday, November 3, 2007
Ummi .... Hana nak adik baby!
Satu pagi, tiba-tiba anak bongsu ku Hana' bersuara,
"Ummi...Hana' nak adik baby...!"
Aku yg mendengarnya terkejut.... "Ya??? Hana' nak adik baby???"
"Kan Hana' dah jadi adik baby..."
"Alaaa...Hana kan dah besar...dah 5 years old... " kata Hana'.
" Kenapa Hana' nak adik baby?" tanya ku.
"Semua kawan-kawan Hana' kat sekolah ada adik baby," Hana' menyambung.
Dia pun bercerita, kawan A ada adik baby boy, kawan B ada adik baby girl, kawan C ada DUA (2) orang adik baby girl and boy. Hana' aje yang takde adik baby....
Hahaha... rupa-rupanya dia membandingkan dirinya dgn kawan2 disekolah tadika.... memang kawan2 ramai yang anak sulung atau kedua, parents masih muda belia lagi...mmg lah akan ada ramai adik baby... sedangkan Hana' ku adalah anak ke-8!!!!
"Ummi letaklah baby dalam perut ummi tuh, macam mama kawan Hana' !"
kah kah kah...lagi besar tawa ku.... agaknya dia ingat senang2 je nak mengandung ada baby dalam perut...hehehe...
Aduish...bgmn ya nak slow talk dgn si Hana' nih....pikir...pikir....
"OK...kalau Hana' nak adik baby...Hana' kena tolong ummi nanti kalau ada baby."
"Hana' kena tolong salin pampers kalau baby kencing atau b**ak"
"Hana' kena tolong mandikan baby tiap2 hari"
"Kalau baby nangis Hana' kena jaga sampai baby tak nangis"
"Kalau baby nangis nak susu malam-malam, Hana' kena bangun tolong bancuh susu dan susukan baby"
"Kalau baby nangis nak makan Hana kena tolong suapkan baby"
Termenung panjang dia........ agaknya tgh berfikir.... (hehehee)
Akhirnya dia berkata, "HANA TAK NAK ADIK BABY LAH UMMI !!!!"
SELAMAT....... ;-))
Thursday, November 1, 2007
pb - 35
pB - 35
29 Oktober 2007
Pada pagi hari Isnin yang lalu, saya sms pB.
"pB hari ni kerja ke? jom akak belanja di restoran Azira Beriyani"
pB pun balas, "yae, yae, nak, nak. Nasib baik tak pose ari ni.."
kami pun berjanji akan jumpa di sana pukul 12:30 thr nanti.
Sebelum pergi, singgah di rumah ambil anak kecil ku Hana untuk temankan berjumpa pB. Sebenarnya saja nak belanja pB makan sempena hari lahirnya yang ke-35.
hurm...mudanya lagi...hehehe..
Kami sampai terlebih dahulu, tapi alamak.... restoren Azira Beriyani tutup! hurm... nampak gayanya makan kat restoren Azira aje lah.... sambil tunggu pB, aku pun mengambil makanan utk Hana. Hana nak makan ayam tom yam. Sambil suapkan Hana, tetiba dpt msg, dari pB... rupa2 nya dia dah sampai... so, terus lambai dia dan suruh duduk sama dan order apa saja makanan yg dia nak makan. pB order Nasi Ayam, aku pula teringin nak makan pecal, Jadi ambil nasi sikit + pecal + tempe goreng.
Sambil tu berborak lah kami, tapi si Hana ni yang terlebih peramah betul2 jealous dgn ummi dia nak berborak dgn pb. Setiap kali ummi nak cakap, dia pun nak cakap jugak! kalau tak layan dia, marah pulak... hurm... takpe lah pB ya...nanti lain kali kita jumpa lagi.....

29 Oktober 2007
Pada pagi hari Isnin yang lalu, saya sms pB.
"pB hari ni kerja ke? jom akak belanja di restoran Azira Beriyani"
pB pun balas, "yae, yae, nak, nak. Nasib baik tak pose ari ni.."
kami pun berjanji akan jumpa di sana pukul 12:30 thr nanti.
Sebelum pergi, singgah di rumah ambil anak kecil ku Hana untuk temankan berjumpa pB. Sebenarnya saja nak belanja pB makan sempena hari lahirnya yang ke-35.
hurm...mudanya lagi...hehehe..
Kami sampai terlebih dahulu, tapi alamak.... restoren Azira Beriyani tutup! hurm... nampak gayanya makan kat restoren Azira aje lah.... sambil tunggu pB, aku pun mengambil makanan utk Hana. Hana nak makan ayam tom yam. Sambil suapkan Hana, tetiba dpt msg, dari pB... rupa2 nya dia dah sampai... so, terus lambai dia dan suruh duduk sama dan order apa saja makanan yg dia nak makan. pB order Nasi Ayam, aku pula teringin nak makan pecal, Jadi ambil nasi sikit + pecal + tempe goreng.
Sambil tu berborak lah kami, tapi si Hana ni yang terlebih peramah betul2 jealous dgn ummi dia nak berborak dgn pb. Setiap kali ummi nak cakap, dia pun nak cakap jugak! kalau tak layan dia, marah pulak... hurm... takpe lah pB ya...nanti lain kali kita jumpa lagi.....

SELAMAT HARI LAHIR KE - 35!
Subscribe to:
Posts (Atom)
Berikan sumbangan terbaik anda!
Teruskan menyumbang ke Tabung
Aqsa2Gaza Emergency Relief sekarang!!!
Akaun Maybank Islamic: 5515 7500 4299
Akaun Bank islam : 12 092 01 003490 4
Kemudian sila maklumkan kepada:
admin@aqsasyarif.org.my
Nak Baca Entri Lain? Klik Sini....
-
Cucu Sulong. Pada hari Isnin lepas, 10 Februari 2014, jam 11 mlm, menantu saya telah selamat melahirkan seorang bayi perempuan yang co...
-
Salam semua. Sempena menyokong contest yang dianjurkan oleh Kak InaKL , saya telah menjadi salah seorang penaja utama dalam contest tersebu...
-
Hobi 3 - Membaca N3 ini mengisahkan hobi ke-3 iaitu membaca. Sejak dari kecil aku memang suka membaca apa sahaja bahan bacaan yang boleh d...