Showing posts with label bola. Show all posts
Showing posts with label bola. Show all posts

Monday, June 30, 2008

Demam Bola

Update: 30 June 2008
================


Alhamdulillah akhirnya Euro 2008 sampai ke penghujungnya.
Ramai lah isteri-isteri, ibu-ibu dan anak-anak yang bersyukur kelegaan...

Isteri-isteri tak mengeluh lagi asyik kena tidur berseorangan...kerana cik abang sanggup tidur depan TV atau kalau nak thrill lagi melepak kat kedai mamak dengan member-member bersorak tengok bola...


Ibu-ibu tak perlu berleter lagi nak kejutkan anak-anak ke sekolah yang sangat liat nak bangun kerana semalaman berjaga malam tengok bola...

Anak-anak tersenyum kembali mendapat 'ayah' mereka yang sebenar... kerana sebelum ini kalau cakap dengan ayah, atau bertanya soalan, asyik dapat jawapan bolaaa.......memanjang.....tak ada topik lain, asyik-asyik bola, asyik bola...

Semalam final antara Jerman dan Sepanyol....semua anak-anak sokong
Sepanyol.... bersorak keriangan kerana pasukan mereka menang ....

gol kemenangan di tendang masuk oleh Fernando Torres.....

Torres lifts the ball over Jens Lehmann and into the Germany net
=======================================================
Sekarang musim demam bola...

setiap malam tv di rumahku akan sentiasa terpasang... rancangan apa?

apalagi .... bola lah .... Euro 2008 ......

apalagi sekarang Zaid sedang bercuti semester... TV setiap malam telah dibooking oleh Zaid ...

tetapi kadang-kadang apabila saya terjaga malam, keluar bilik menjenguk ..rupa-rupanya TV yang sedang tengok Zaid...hehehe

jika dia tertidur, alamat siang hari pun TV akan sentiasa terbuka pada saluran bola....

jika tiada perlawanan, dia nak dengar komen penganalisis bola pulak...siapa lagi kalau bukan Shebby ...

bola....bola...bola....

macam iklan dulu...

tidur bola, makan bola, minum .... coca-cola...opppssss...coke dilarang dalam rumah saya...
anak2 tidak digalakkan (dibenarkan) minum coke...

Alahai...tengok bola aje lah saya sampai hujung bulan ni....

tengoklah gambar Zaid 2 tahun lepas, semasa baru beli kasut Adidas (melayang seratus lebih), siap ambik gambar macam David Beckham....punyalah minat bola ...


Kalau anak-anak saya tengok accessories bola seperti di bawah, mesti teringin nak belikan... teringat tahun lepas pakat simpan duit raya sebab nak beli kasut bola/futsal .. cakap dengan anak-anak, nak beli kasut kena simpan duit sendiri...





Berikan sumbangan terbaik anda! Teruskan menyumbang ke Tabung Aqsa2Gaza Emergency Relief sekarang!!! Akaun Maybank Islamic: 5515 7500 4299 Akaun Bank islam : 12 092 01 003490 4 Kemudian sila maklumkan kepada: admin@aqsasyarif.org.my

Nak Baca Entri Lain? Klik Sini....