Tuesday, July 31, 2012

Hari Lahir Encik Suami

31st July 2012
Selamat Hari Lahir buat suami tercinta.... walaupun saya tahu En. Suami bukanlah jenis orang yang suka sambut birthday...saya tetap akan ucapkan Happy Birthday @ Selamat Hari Lahir  kepadanya.
Bagi Encik Suami, tiada sambutan birthday dalam Islam, namun begitu bukan bermakna beliau langsung tidak menghargai atau mengingati tarikh lahir, tetapi dengan cara yang tersendiri..
Yang ke berapa?
 hurmmm lagi setahun dah nak masuk setengah abad.

Monday, July 30, 2012

Berdebar-debar

Apa perasaan anda apabila pagi-pagi hari Isnin mendapat panggilan dari PA (Personal Assistant) your boss (in my case , my dean ) ?? 
"Dr. , dekan nak jumpa." 
Terus berdebar-debar rasa jantung ku! dup dap dup dap dup dap..(kalau boleh dengar lah degupan jantung itu..) ..terus tanya PA dekan, " kenapa kak?"
"Tak tahu..Dekan cakap suruh datang jumpa aje.." jawab PA dekan.
"Ok kak, kejap lagi saya datang.", jawab saya pula.

Selepas meletakkan telefon, terus ligat fikiranku..."Ishh..apalah sebab ni dekan nak jumpa pulak? .... Apa aku ada buat salah ke? dekan nak marah and bagi warning ke? 
atau dekan nak bagi perlantikan / pegang post apa-apa ke nih? alamak ...jangan lah kena lantik pegang post apa-apa...sure makin sibuk nanti ..huhu..tak nak tak nak kena pegang post apa-apa!!" 

Sambil jalan ke pejabat dekan, masih lagi berfikir...adoiyai...berdebar-debar ...sampai sahaja, terus PA dekan suruh duduk dulu sebab ada orang lain dalam bilik dekan... duduk lah di kerusi menunggu tu ...ishhh..kalau boleh dengar degupan jantung, macam orang pukul gendang tu, makin lajuuu...huhu

Akhirnya PA dekan berkata, "Dr... sila masuk"
Perlahan aku mengatur langkah menapak masuk ke bilik dekan..terus melihat dekan sedang duduk dikerusinya sambil tersenyum memandangku..dan kami bersalaman selepas aku mengucapkan salam...dan dekan yang aku kenal ini terus bertanya khabar dsb.. 
dan akhirnya dekan mencapai satu sampul surat putih di atas meja dan menghulurkan kepadaku..sambil berkata, "buka lah .."

Dalam hati berkata, "Alamak..surat apa nih? nak kena pecat ke? Hish! Moga dijauhkan Allah!"
Aku mencapainya dengan tangan yang sedikit ketar (kena control lah juga depan dekan kan..tak mahulah nampak sangat gabra...hehe)
perlahan-lahan aku mengoyakkan tepi sampul tersebut dan menarik keluar sehelai kertas dari dalamnya..
Demi membaca sahaja isi kandungan surat, terus aku ucapkan kalimah "Alhamdulillah, Syukur ke Hadrat Allah!"
Rezaki di bulan Ramadhan...
Alhamdulillah..

Saturday, July 28, 2012

89


89
itulah umur abah pada tanggal 27hb Julai 2012..
sekarang abah sudah tidak kuat lagi..mata sudah kurang nampak, dan jalan juga perlukan tongkat dan berpapah ...Selamat Hari Lahir abah... walaupun ku tahu abah tidak perlukan ucapan itu. Abah lebih suka kita berdoa ke Hadrat Allah SWT agar abah sentiasa dikurniakan kesihatan yang baik...InsyaAllah..
namun kubisikan diangin lalu...
Abah...Uda sayang abah...
Berikan sumbangan terbaik anda! Teruskan menyumbang ke Tabung Aqsa2Gaza Emergency Relief sekarang!!! Akaun Maybank Islamic: 5515 7500 4299 Akaun Bank islam : 12 092 01 003490 4 Kemudian sila maklumkan kepada: admin@aqsasyarif.org.my

Nak Baca Entri Lain? Klik Sini....