Friday, May 20, 2011

Naik...naik...dan naik lagi!

Hurm...Terkedu melihat berita kali ini...
Tambang untuk pengangkutan awam bagi bas ekspres, bas berhenti-henti, bas sekolah, teksi dan kereta sewa di seluruh negara dinaikkan berkuatkuasa 1 Ogos.

Ini bermakna tambang bas sekolah akan naik lagi bermula 1 Ogos ini ... sekarang pun tambang bas sekolah anak seorang sudah RM70...dua orang sudah RM140 ... Jika mengikut berita, kadar maksimum tambang bas sekolah akan naik sehingga RM30.70 ...jika benar naik sehingga maksimum, bermakna tambang bas sekolah akan menjadi RM100.00 seorang... 

Berita lanjut : sila baca di sini

6 comments:

  1. Assalamualaikum Azzah,

    Janji mereka tak nak naikkan harga minyak palsu belaka. Jadi mestilah pengusaha bas tak ada jalin lain. Kita sebagai pengguna jadi mangsa. Sedih....

    ReplyDelete
  2. Salam Azzah,

    Pengusaha bas sekolah tu pun nak cari pendapatan lebih. Org yg makan gaji minta gaji naik. Mereka nak minta kat siapa kalau bukan dgn kenaikan tambang.

    Bukan saya menyokong tapi inilah hakikat yg terpaksa kita hadapi

    Maaf kalau pendapat ini tak selari dgn pendapat org lain.

    ReplyDelete
  3. Kak Zakie, itu lah....chain reaction... lepas satu ...satu naik

    ReplyDelete
  4. Yunus Badawi,
    saya tak salah kan pengusaha bas itu...tapi ini semua chain reaction... penguasaha bas terpaksa naikkan tambang sebab harga minyak diesel naik... ...dan lagi dan lagi... macam bila harga gula naik 20 sen sekilo, pengusaha restoran semua akan naikkan harga air dan lain2...padahal baru naik 20 sen sekilo... macam lah dia bubuh 1 kg gula dalam secawna air tu?! ... nanti semua naik... naik naik...apa aje yang turun? ...
    ada kawan buat lawak...dia kata, cuba baling benda ke atas, dia akan turun jugak..! adoiii mak. ...

    ReplyDelete
  5. Semua dah naik sekarang azzah...

    ReplyDelete
  6. ;) ada orang equate BN.. sebagai semua harga Barang Naik..

    ReplyDelete

Berikan sumbangan terbaik anda! Teruskan menyumbang ke Tabung Aqsa2Gaza Emergency Relief sekarang!!! Akaun Maybank Islamic: 5515 7500 4299 Akaun Bank islam : 12 092 01 003490 4 Kemudian sila maklumkan kepada: admin@aqsasyarif.org.my

Nak Baca Entri Lain? Klik Sini....