Thursday, April 2, 2009

Sudoku


Hujung minggu yang lalu Anas telah masuk peraduan Sudoku sempena hari menderma darah yang di adakan di Dataran Shah Alam... dan guess what? Anas menang tempat pertama! Alhamdulillah.....

Sebenarnya ramai anak-anakku yang memang suka bermain Sudoku. Apakah Sudoku? Rasanya ramai orang tahu apa itu permainan Sudoku. Saya memang menggalakkan anak-anak bermain Sudoku kerana ia memang menguji kepintaran akal. Untuk tahu bermain satu kemestian, apabila sudah tahu bermain Sudoku, masa terpantas menyudahkannya menjadi taruhan... Ia juga ada dalam pelbagai peringkat: mudah (beginner), sederhana (amatur) dan Susah (expert).

Zaid suka bermain Sudoku online, menguji kepantasan menyudahkannya. Wafa suka bermain Sudoku dengan membeli buku-buku Sudoku. Tahun lalu Wafa' telah memasuki pertandingan "Sudoku Samurai" ..tetapi tiada rezeki menang kerana terlalu ramai peserta dan ramai yag handal-handal belaka.


Wafa' sedang memerah otak hendak menyelesaikan permainana Sudoku...

19 comments:

  1. tahniah menang hadiah hamper tu:)

    ReplyDelete
  2. Wah pandainya Anas, Tahniah !!

    Minggu lepas Anuar nak beli buku sudoku tapi saya tak pandai main , tak jadilah dia beli sebab saya malas nak belajar :)

    ReplyDelete
  3. ehehe.kaklong pon addicted sudoku kat joden nih!!!

    p/s:aunty ina series senang jek!!

    ReplyDelete
  4. Tahniah..

    Salah satu cara saya isi waktu terluang, sebelum kenal dunia blogging. Tapi dah lama tak main.. kena start baliklah...

    ReplyDelete
  5. Wow, terrernye Anas! Tahniah di ucapkan.

    ReplyDelete
  6. tumpang lalu,

    asma, oo ye ke, nanti nak cubalah main .

    ReplyDelete
  7. Salam Nurazzah,
    Baru saya teringat ada janji yang belum tertunai. Maafkan saya. Terlupa.

    ReplyDelete
  8. memula kat mesia dulu, kami rajin gak main sudoku ni..
    dalam paper The Star rasanya.. memang selalu tunggu..
    sekarang ni dah malas sebab sibuk bloggin hehee..

    ReplyDelete
  9. Kak Elle,
    dah habis dah semua kat dalam hamper tu! huhu... sekejapan aja anak-anak ku makan...

    ReplyDelete
  10. silversarina,
    cuba-cuba lah main, seronok... menguji pemikiran kita...

    ReplyDelete
  11. kak long, jangan sampai lupa baca notes medic tu...huhu...

    ReplyDelete
  12. mamamia,
    suruh anak2 main, setiap tahun ada pertandingan di "Sudoku Samurai " tu... hadiah yg diberi sungguh menarik...

    hadiah duit...

    ReplyDelete
  13. Mak Teh,
    terimakasih (bagi pihak Anas)...hehehe

    ReplyDelete
  14. Pak Latip,
    tak apa... saya pun minta maaf kerana rupa-rupanya Pak Latip tidak sihat waktu itu...saya tidak tahu sehinggalah saya membaca mengenainya di blog Pak Latip...

    ReplyDelete
  15. Neeza,
    itulah...dunia blogging membuat orang ketagih....
    sehari tak jumpa komputer...rindu semacam...hehehe

    bukan sebarang rindu...rindu kepada kawan-kawan cyber....

    ReplyDelete
  16. salam akak

    pekabar?? Lama tak jumpa , kan

    ReplyDelete
  17. singgah sebentar kerana tgk topic SUDOKU

    minat gak ngan sudoku ni.. join contest kt nst n the star tp luck was not on my side...

    ReplyDelete
  18. heh ammar xmsk lg. kalo msk konfim mng. haha

    ReplyDelete
  19. zino baru nak belajar sodoku ni.. hehe terkial2 lagi.. anak dara tu yg mengajar hehe

    ReplyDelete

Berikan sumbangan terbaik anda! Teruskan menyumbang ke Tabung Aqsa2Gaza Emergency Relief sekarang!!! Akaun Maybank Islamic: 5515 7500 4299 Akaun Bank islam : 12 092 01 003490 4 Kemudian sila maklumkan kepada: admin@aqsasyarif.org.my

Nak Baca Entri Lain? Klik Sini....